Een van de belangrijkste zaken die een webshop goed op orde moet hebben is de klantenservice. En de klantenservice rijkt tegenwoordig veel verder dan de telefoon. In deze tijd van internet en social media komen zien (potentiele) klanten direct hoe een bedrijf met zijn klanten omgaat. Hoe reageren webshops bijvoorbeeld op openbare klachten? Hoe handelen zij een niet aangekomen pakket af? Alles is tegenwoordig door iedereen te bekijken op internet. Het is dus erg belangrijk dat je deze zaken goed op orde hebt. Een aantal grote webshops in Nederland weet dat als geen ander. Dit zijn de meest klantvriendelijke webshops van Nederland.
Coolblue
Een paar jaar geleden was hij er ineens: Coolblue. Zij veroverde al snel een plek in de top van grootste webshops in Nederland. Coolblue heeft klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan en dat laten ze ook merken. Hun slogan ken je vast wel: ‘Alles voor een glimlach’. Ze beschikken over een zeer goed webcare team. Ook de pakketbezorging hebben zij goed onder controle. Hier krijgen ze dan ook veel positieve reacties op. De persoonlijke boodschap die klanten bij iedere bestelling ontvangen wordt altijd zeer gewaardeerd. En ook de postitief ingestelde berichten op social media bezorgt vrijwel iedereen een glimlach op het gezicht.
Bol.com
Misschien wel de grootste en meest bekende webshop van ons land: bol.com. Zij lijken alles te hebben wat je maar zoekt. Van zwembaden tot stofzuigers en van tuinbeelden tot kleding. Hier is het allemaal te krijgen. Hun manier van communiceren op social media is bijna beroemd. Ze zijn open, transparant en vriendelijk. Iedereen kent wel een aantal uitingen van de facebookpagina van deze internetgigant. Op een of andere manier weten ze je altijd aan het lachen te maken met hun berichten. En dat kunnen mensen enorm waarderen.
Wehkamp
Ook dit is een grote speler op de Nederlandse markt. En ook Wehkamp beschikt over een uiterst professioneel en goed ingelicht webcare team. Wehkamp is erg transparant in hun manier van communiceren. Ze proberen meteen een oplossing te vinden om de klanttevredenheid hoog te houden. Humor speelt in minder grote rol bij Wehkamp dan bij bol en Coolblue. Maar zo zie je maar weer, humor is ook niet alles. De service van Wehkamp is perfect en de bezorging en retouren lijken vlekkeloos te gaan.
Een webshop laten maken
Wil je zelf ook zo’n mooie, goedwerkende en veelbezochte webshop hebben? Kies er dan voor om een webshop te laten maken. Op deze manier hoef je zelf niet op de hoogte te zijn van alle nieuwe snufjes en is jouw webshop toch super gebruiksvriendelijk. Een webshop laten maken kan bij verschillende bedrijven, ga opzoek naar de mogelijkheden.
Lees ook hier alles over het doel van sterke klantrelaties.