Wanneer u een online webshop heeft komt u ook in aanraking met online marketing. Online marketing staat voor het promoten van uw producten of diensten via internet. Onder online marketing verstaan we subgroepen van online marketing. Denk hierbij aan zoekmachinemarketing affiliate marketing, contentmarketing en nog meer! Wij hebben onderzoek gedaan naar verschillende tips om uw website meer leads te laten genereren. Benieuwd naar deze tips? Lees dan snel verder!
Het FOMO-effect
Een online marketing strategie die vaker wordt toegepast is het FOMO-effect. FOMO staat voor ‘fear-of-missing-out’. Dit is een psychologische principe waarbij men de angst heeft om iets te missen. Deze FOMO techniek wordt veel ingezet. Een goed voorbeeld is bij de luchtvaartsector. Door te vermelden wat de hoeveelheid van uw product/dienst is kunt mensen sneller uw product of dienst laten kopen. Door uw live voorraad op sites te tonen bent u transparant naar de klanten toe en creëert u een gevoel van urgentie bij de consument. Daarnaast geeft het de consumenten en bezoekers een gevoel van een website waar meerdere gebruikers vaker komen. Probeer het eens uit en kijk zelf naar de resultaten die u boekt.
Remarketing
Vaak wanneer een consument op zoek gaat naar een specifiek product of dienst, gaan zij eerst onderzoek doen naar het product die zij zoeken. Bij dit onderzoek zijn verschillende factoren belangrijk zoals de prijs en leveringsvoorwaarden. Voordat de consument een uiteindelijke keuze heeft gemaakt kan deze al een paar keer op uw website geweest zijn zonder aankopen te doen. Door middel van remarketing zien uw bezoekers uw advertenties op andere websites terug. Denk hierbij aan banners die u wel eens voorbij ziet komen wanneer u net een website heeft bezocht en gelijk erna advertenties vind van dezelfde website. Het aantal conversies bij remarketing advertenties ligt een stuk hoger omdat de doelgroep je site al eens heeft bezocht.
Betrek consumenten
Door uw consumenten te betrekken bij uw bedrijf kunt u voor nieuwe klanten beoordelingen genereren. Consumenten worden meestal geactiveerd om iets te kopen wanneer zij ervaringen en meningen van andere hebben gelezen of gehoord. Hierbij komt social media erg van pas. Betrek jouw klanten daarom bij jouw online uitingen.