Je collega’s heb je helaas niet voor het kiezen. Dit resulteert er in dat je gedwongen moet samenwerken met mensen die je misschien zelf nooit uitgekozen zou hebben. Ook als leidinggevende kun je te maken krijgen met medewerkers die je niet liggen. Want ook als leidinggevende heb je niet altijd je medewerkers voor het kiezen. Dus zullen jullie er het beste van moeten maken. Gelukkig lukt dit in de meeste gevallen wel, maar helaas komt het ook wel eens tot problemen tussen een leidinggevende en een medewerker. Hoe los je dit op als leidinggevende? Hoe pak je dit het beste aan? En wat als het echt uit de hand dreigt te lopen?
Pak het probleem zo vroeg mogelijk aan
Merk je dat een medewerker in je team niet helemaal tevreden is. Loopt hij of zij steeds meer te klagen of loopt hij de kantjes er van af? Dit is al het moment dat jij al leidinggevende in moet springen. Ga het gesprek aan met je medewerker en luister naar wat jij te zeggen heeft. Dit is niet het moment om te oordelen, dus houd dit zeker voor je! Luister naar wat je medewerker te zeggen heeft en neem zijn verhaal serieus. Probeer ook samen alvast naar een oplossing te kijken. Laat dit niet aan je medewerker over en pak dit ook vooral niet helemaal zelf op. Jullie zullen samen tot een oplossing moeten komen, anders zal een van jullie ontevreden blijven.
Kom je er niet uit? Schakel advocatenbureau Eindhoven in
Lukt het jullie niet om er onderling uit te komen? Of loopt het conflict al langere tijd en is het nu te laat voor een ‘simpele’ oplossing? Neem dan contact op met een advocatenbureau in Eindhoven. Vraag hen om advies en je te helpen het probleem met je medewerker op te lossen. Samen met de advocaten van advocatenbureau Eindhoven gaan jullie kijken om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Dit zodat jij én je medewerker er tevreden over zijn. Dus laat het probleem niet te lang doorgaan en neem je verantwoordelijkheid als leidinggevende. Voor het te laat is.