Urenregistratie staat voor het noteren van het aantal door een persoon gewerkte uren aan een bepaalde taak of een project. Wanneer je op uurbasis wordt betaald, zijn jouw uren van grote waarde. Je wilt weten waar je uren naartoe gaan en waar je ze aan hebt besteed. Wanneer je jouw urenregistratie niet goed bijhoudt, kan dat slecht zijn voor je omzet en winst. Uren schrijven, ook wel uren bijhouden genoemd, is een veelgebruikte term voor urenregistratie.
Inzicht krijgen in geplande versus geboekte uren
Stel je voor dat je ongeveer 40 uur voor een opdracht heb ingepland, maar er blijken toch meer uren aan de opdracht besteed te moeten worden. Wanneer het gaat om een aantal uren, dan bereken je ze waarschijnlijk niet eens door. Wanneer er voor elke opdracht telkens een paar extra uren moeten worden besteed die niet worden doorberekend, kan dit bedrag aardig oplopen. Uren zijn kostbaar!
Inzicht krijgen in werktijden met een mobiele applicatie
Natuurlijk wil jij een goede verantwoording garanderen als werknemer, zzp’er of freelancer en nauwkeurig in kunnen schatten hoeveel uren je ongeveer nodig hebt voor een nieuwe opdracht. Wist jij dat ongeveer twee derde van de professionals onvoldoende uren bijhoudt? Door je uren bij te houden met een urenregistratie app voorkom jij dat je inkomsten misloopt door onnauwkeurige urenregistratie.
Urenregistratie als signaleringsfunctie
Het kan ook gebruikt worden als een soort van signaleringsfunctie. Urenregistratie is onmisbaar in de bedrijfsvoering. Met een goede urenregistratie heb je op ieder moment de resultaten van je uren beschikbaar en kun je de verschillen makkelijk inzien. Je wilt als ondernemer precies weten hoeveel je minder of juist extra kan factureren en bovenal waarom. Geef jouw toekomstige projecten een snellere en meer efficiënte toekomst.
Inzicht krijgen in facturabele uren
Het is belangrijk om te weten dat niet alle uren declarabel zijn. Toch gaan we meestal net een stapje verder om een klant tevreden te houden. Denk eens aan alle kleine vragen die je tussendoor aan de klant hebt gesteld. Voor extra communicatie met de klant is vaak geen projectnummer aangemaakt. De uren die besteed worden aan communicatie om klanten tevreden te houden worden meestal onder het kopje ‘algemene uren’ geboekt. Ontdek een trend waardoor je met een klant in gesprek kunt gaan om extra werkzaamheden in kaart, en uiteindelijk in rekening te brengen.