U herkent het vast wel. Door de dag heen bedenkt u diverse ideeën om op uw social media kanalen te plaatsen, maar zodra u achter de computer zit krijgt u niets op papier. Er komt irritatie bij kijken, want u wil uw ideeën en creativiteit delen.
Regelmatig content plaatsen op social media is belangrijk en dat weet u. En dan nog alle video’s die u zou willen delen, maar vervolgens bent u bang om in herhaling te treden. Het wordt steeds moeilijker om nieuwe en originele dingen te bedenken.
Wij snappen dat. Soms moet u zich er bij neerleggen dat dit even niet het moment is voor de juiste inspiratie, maar niet vandaag. In deze blog geven wij u tips om over dit punt heen te komen om nog steeds met relevante content te komen.
Begin bij het begin!
Het is goed om eens terug te gaan naar de eerste stappen die u gezet heeft om uw bedrijf op te zetten. Ga terug naar de basics. Wie is uw ideale klant? Wat wilt u graag verkopen aan deze doelgroep? Bent u met uw bedrijf gestart omdat u zelf problemen had of omdat u graag andere uit de problemen wou helpen?
Wat heeft u al gedaan?
Het opdoen van nieuwe inspiratie is niet altijd even makkelijk. Uw huidige content kan hier wel een rol in spelen. Wat heeft u eigenlijk al gedaan? Bekijk uw vorige berichten, blogs en video’s. Hier zou u bijvoorbeeld een nieuwe versie van kunnen maken. Door de tijd heen ontwikkelt u zichzelf ook, waardoor uw kennis over eerdere onderwerpen zich hoogstwaarschijnlijk ook heeft verbreed.
Terug naar vroeger
Herkent u het nog van vroeger? U heeft een boek gelezen en u wou zo graag die superheld of prinses uit dit boek zijn? Dit kwam doordat u geïnspireerd raakte door het boek. Maar ook nu kunt u nog steeds geïnspireerd raken door verhalen.
Voor deze verhalen is netwerken erg belangrijk. Ondernemers hebben allemaal mensen waarmee ze samenwerken/omgaan waar ze geïnspireerd door raken. Iedereen heeft verhalen waar u zich vervolgens ook door kunt laten inspireren.
Vooral verhalen van uw eigen klanten. Deze kwamen immers naar u toe omdat ze met een probleem zaten waar u de oplossing voor hebt. Deze verhalen kunt u ook delen om herkenbaarheden op te roepen bij potentiële klanten.
Maak uw hoofd leeg
Wist u dat u uw hoofd kan leegmaken door dingen op te schrijven? Hierdoor komt er meer plaats vrij voor nieuwe ideeën. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een notitieblok. Dit is echter niet het enige waarvoor een notitieblok handig is.
Wij raden aan om altijd een notitieblokje op zak te hebben. Wanneer u onderweg bent, thuis bent of in bed ligt kunt u ook ideeën krijgen. Dit geeft u de mogelijkheid om gelijk de ideeën op te schrijven.
Kort maar krachtig
Korte berichten hoeven niet minder krachtig te zijn. Een kort bericht kan veel waarde bevatten. De focus ligt hierbij op een bericht met de nadruk op één onderwerp. Geef een snel voorbeeld of een snelle tip en vervolgens kunnen de volgers weer door scrollen door hun feed.
Deze berichten zijn extra krachtig, omdat veel mensen niet de tijd nemen om volledige artikelen te lezen.
Het uitwerken van artikelen
Hiervoor hebben we het gehad over kort maar krachtige berichten. We willen ook graag toelichten waarom langere artikelen ook zeer pakkend kunnen zijn.
Met blogs en artikelen heeft u de mogelijkheid om dieper in de stof te duiken. Hierdoor kunt u afbeeldingen, links en verwijzingen naar werkgevers en klanten er in verwerken.
Teamwork
Het idee om in herhaling te vallen heeft iedereen in het vak last van. Huh? Hier heb ik toch al eens over geschreven? Wij herkennen het ook.
Als u merkt dat u hier veel last van hebt is het ook mogelijk om andere voor u content te laten schrijven. Iedereen heeft andere inzichten. Hierdoor kunt u ook weer van anderen inspiratie opdoen voor de toekomst.
Uiteindelijk willen wij u adviseren om niet jezelf te forceren om content te bedenken. Het is niet handig om fronsend achter uw computer te blijven zitten omdat u met ideeën móet komen. Ga in dit geval even de deur uit en ontspan uzelf. Er komt vast wel een ander moment waarop u wel inspiratie hebt.